Een fittere en krachtige versie van uzelf

Intermittent Fasting & Leefstijl Trainingen

Verblijf een midweek of een week op Texel en ontdek een nieuwe leefstijl

Wil je ook meer energie en een gegarandeerde vitaliteitboost? Meer leren over- en de vele voordelen ervaren van een Intermittent Leefstijl? Boek dan één van de Intermittent Fasting & Leefstijl Trainingen van een week of een midweek op Texel.

  • Krijg een gegarandeerde vitaliteit boost
  • Verbeter het immuunsysteem
  • Ervaar minder stress
  • Verbrand makkelijker vet, fijn als je af wil vallen
  • Leer bewuster en gezonder te eten
  • Leer je lichaam beter kennen
  • Zie een gegarandeerd meetbaar resultaat
  • Zit na afloop beter in je vel

Tijdens de Intermittent Fasting & Leefstijl Trainingen worden de meest vitale processen in het lichaam op een positieve manier beïnvloedt. De programma's liggen in het verlengde van het al bekendere intermittent fasting: meer voedingsrust door periodiek te vasten. Het gaat in deze week niet alleen om voeding (Fasting) maar ook om een verandering in Leefstijl.

De Engelse uitdrukking: “If it does not kill you, it will make you stronger” vormt de basis van het principe van de Intermittent Fasting & Leefstijl Training. Door jezelf aan een combinatie van zogenaamde ‘hormetische’ prikkels bloot te stellen wordt je sterker en weerbaarder, zowel fysiek als mentaal. Enkele voorbeelden van deze prikkels zijn: koude- en hittetraining, intermittent vasten, intermittent drinken, fysieke inspanning door middel van duur- en spiertrainen en speciale ademhalingstechnieken (o.a. de ‘Wim-Hof’ ademhaling).

De specifieke voeding tijdens de Intermittent Fasting & Leefstijl Trainingen is niet alleen erg lekker maar ook vers, gevarieerd en voedend in plaats van alleen vullend. Hierdoor zul je een afnemende drang naar (ongezond) eten ervaren. Dit in combinatie met de andere hormetische prikkels in deze training brengt je weer thuis bij de fitte en krachtige versie van jezelf. Ga deze uitdaging aan en ervaar de voordelen!

Waar?

De Intermittent Fasting & Leefstijl Trainingen vinden plaats op Texel. Laat alle stress achter zodra je op de boot stapt en ervaar wat dit doet met je mindset. Tijdens de programma's is er regelmatig tijd om te genieten van de rust, ruimte en overweldigende natuur die Texel te bieden heeft. Je verblijft in Hotel Molenbos in een ruime kamer met eigen bad of douche en wc. Verschillende programma-onderdelen vinden op andere locaties op Texel plaats. Vervoer van en naar die locaties is inbegrepen.

 Ligging van Hotel Molenbos

kaart van texel
Hotel Molenbos
Postweg 224-226, De Cocksdorp
Bekijk het hotel

Fotoalbum Intermittent Fasting & Leefstijl Trainingen op Texel

Intermittent_ijsbad_blok

Weekprogramma

Deze Intermittent Fasting & Leefstijl training is inclusief:
- 6 overnachtingen in Hotel Molenbos in een ruime kamer met eigen bad of douche en toilet
- Inclusief 2x per dag een gezond culinair eetmoment met meerdere gangen
- Training & begeleiding door ervaren leefstijlcoaches, voedingsdeskundigen en instructeurs van vrijdagmiddag 16.00uur t/m donderdagochtend
- Intermittent Fasting programma met o.a. workshop fermentatie, ijskoude dips, zweethut ceremonie, 2x unieke Inbody Scan (aan het begin en aan het einde van de training)
- Gratis parkeren bij het hotel
- Gratis intake

Midweekprogramma

Deze Intermittent Fasting & Leefstijl training is inclusief:
- 4 overnachtingen in Hotel Molenbos in een ruime kamer met eigen bad of douche en toilet
- Dagelijkse training & begeleiding door ervaren leefstijlcoaches, voedingsdeskundigen en instructeurs
- Intermittent Fasting programma (inclusief 2 x per dag een gezond, culinair diner)
- Diverse voedingsworkshops
- IJskoud dippen
- Lichaamsmetingen

Intermittent_ijsbad

Kosten?

Week:

- Prijs per persoon o.b.v. 1 deelnemer per hotelkamer: € 1.795,- p.p.
- Prijs per persoon o.b.v. 2 deelnemers per hotelkamer: € 1.495,- p.p.

Midweek:

- Prijs per persoon o.b.v. 1 deelnemer per hotelkamer: € 995,- p.p.
- Prijs per persoon o.b.v. 2 deelnemers per hotelkamer: € 845,- p.p.

Prijzen zijn excl. toeristenbelasting.

Reserveren

Heb je interesse in deze training? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier.

Intermittent_workshop_wegen

Actuele reviews van onze Intermittent Fasting & Leefstijl Trainingen

Interview deelnemer Jitze Beintema

Intermittent Fasting is de laatste jaren behoorlijk populair geworden. Inmiddels zijn er veel wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar Intermittent Fasting die bevestigen dat dit veel gezondheidsvoordelen oplevert.
In dit filmpje vertelt Jitze Beintema, één van de deelnemers van de Intermittent Fasting en Leefstijl Training, wat de Intermittent Fasting & Leefstijl Trainingen hem gebracht heeft. 

Over de leefstijlcoaches

Krista: Leefstijlcoach, natuurvoedingskundige en ondernemer
Zij is de oprichter van Vitaliteits Factory. Belangrijke kernwoorden voor Krista zijn: persoonlijke ontwikkeling en de regie en verantwoordelijkheid nemen voor het eigen leven. Vaak hebben mensen het gevoel dat ‘het leven ze overkomt’. Krista maakt mensen bewust van de invloed die ze zelf hebben op hun vitaliteit, gezondheid en (werk)plezier. Lees meer over Krista

Brenda: Voeding- en leefstijlcoach en ondernemer
Als oprichter van Greenyourself heeft Brenda een manier ontwikkeld waarmee mensen op een makkelijke manier veel en veel meer groente kunnen gaan eten. Het is een belangrijke stap op weg naar ‘Een gezonde geest in een gezond lichaam’. Haar eigen ervaring met de kracht van verse en natuurlijke voeding - opgedaan in haar moestuin – deelt ze graag bij de begeleiding van mensen om gezond en puur eten als leefstijl te kiezen. Brenda is als leefstijlcoach aangesloten bij de Vitaliteits Factory. Lees meer over Brenda .

Veelgestelde vragen

Bij een intermittent leefstijl worden de meest vitale processen in je lichaam op een positieve manier beïnvloedt. Het programma ligt in het verlengde van het al bekendere intermittent fasting: meer voedingsrust door periodiek te vasten. 

De Engelse uitdrukking: “If it does not kill you, it will make you stronger” vormt de basis van een Intermittent Leefstijl. Door jezelf aan een combinatie van zgn. ‘hormetische’ prikkels bloot te stellen wordt je sterker en weerbaarder, zowel fysiek als mentaal. Enkele voorbeelden van deze prikkels zijn: koude- en hittetraining, intermittent vasten, intermittent drinken, fysieke inspanning door middel van duur- en spiertrainen en speciale ademhalingstechnieken (o.a. de ‘Wim-Hof’ ademhaling).

Intermittent Fasting wil eigenlijk zeggen, dat je op bepaalde, gestructureerde momenten eet. Deze momenten vallen binnen een beperkt tijdsbestek waardoor de organen in het lichaam meer rust krijgen om te herstellen. Intermittent Fasting is onderdeel van een Intermittent Leefstijl.

De afwisseling en prikkels die horen bij een Intermittent Leefstijl zijn veelal vormen van stress. Daarom zou je wellicht verwachten dat deze prikkels helemaal niet zo gezond zijn. Stress is immers iets om te vermijden.
Echter, het gaat hier om acute stress en niet om chronische stress. De acute stressfactoren die horen bij een Intermittent Leefstijl zijn de oude zogenaamde hormetische prikkels die onze gezondheid altijd sterker hebben gemaakt. ‘What doesn’t kill you makes you stronger‘ is een spreekwoord wat de werking heel goed weergeeft.

Door jezelf aan een combinatie van zgn. ‘hormetische’ prikkels bloot te stellen wordt je sterker en weerbaarder, zowel fysiek als mentaal.

Tijdens de Intermittent Fasting & Leefstijl Trainingen wordt er 2 maal per dag gegeten: ’s middags en ’s avonds.

Heb je specifieke dieetwensen, neem dan contact met ons op: 0222-390112

Al na een paar dagen worden meetbare resultaten behaald!

Voor de meeste mensen is het geen probleem om deel te nemen aan deze trainingen. In sommige gevallen wordt deelname afgeraden. Bij aanmelding is het belangrijk om mogelijk medische beperkingen kenbaar te maken.

Tijdens een zwangerschap of het geven van borstvoeding zijn deze trainingen niet geschikt. Mensen die een eetstoornis hebben zoals binge eating disorder (eetbui stoornis) kunnen beter ook niet vasten. Momenten van hevige pijn, hevige stress, hevige menstruatie of een week voor een menstruatie zijn niet ideaal om te vasten.

Het is belangrijk om vast te stellen wat er onder ‘lang’ verstaan wordt. In medische zin is het bewezen dat 72 uur vasten heilzaam is voor de gezondheid. Dit gaan we overigens tijdends deze trainingen nog niet doen.

Het exacte schema / programma wordt slechts deels kenbaar gemaakt tijdens de trainingen. Een verrassingseffect is namelijk een belangrijk onderdeel van het eindresultaat. Dit werkt als een ‘hormetische’ prikkel die stimuleert om je aan te passen aan veranderende omstandigheden.

De trainingen start op Dag 1 van het arrangement met een kennismakingsbijeenkomst.
Bij de weektrainingen is de laatste bijeenkomst op donderdagochtend. De donderdagmiddag en avond kun je naar eigen inzicht besteden op Texel.

Een intermittent leefstijl is veilig en wordt professioneel begeleid. Daarbij is het ook belangrijk dat iedere deelnemer voelt wat zijn eigen lichaam aan kan en daar naar luistert.

Tijdens de fermentatie workshop leer je wat de gezondheidseffecten zijn van het fermenteren van groenten. Ook leer je zelf in praktijk te brengen hoe je dit kunt doen.

Een weegschaal meet enkel gewicht en BMI. Met de InBody wordt de gehele lichaamssamenstelling gemeten inclusief gewicht en bloeddruk. Dit zegt dus veel meer over de gezondheid. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de samenstelling van vet, eiwitten, mineralen en lichaamsvocht. Eén van de belangrijke onderdelen is de inzage in de verhouding tussen vet en spierskeletmassa. Deze geeft een belangrijke indicatie van hoe gezond je bent.

Je leert spelenderwijs je grenzen te verleggen, zowel fysiek als mentaal. Ook leer je veel over de werking van je lichaam en wat je zelf kunt doen om je goed, sterk en lekker in je vel te voelen.

Er wordt van je verwacht dat je met een ‘open mind’ meedoet aan alle onderdelen van het programma. Mocht er tijdens het programma een onderdeel zijn waar je moeite mee hebt dan kun je dit natuurlijk kenbaar maken.

Na de trainingen is het verstandig om (een aantal van) de geleerde onderdelen thuis in praktijk te blijven brengen. Dit hoeft niet allemaal tegelijkertijd, als je elke dag 1 ‘hormetische’ prikkel toepast doe je het al goed.

Het Intermittent Leefstijlprogramma werkt voor iedereen. Dit is wetenschappelijk bewezen.

Ja, hier zijn speciale afspraken voor te maken.

Eilandpost: de laatste nieuwtjes
Nationale Vitaliteitsweek
30-08-2022

Krim Vitaal is één van de ambassadeurs van de Nationale Vitaliteitsweek.

Lees meer
"Energieker na week vol prikkels"
01-03-2022

De Texelse Courant schreef een artikel over de Intermittent Fasting en Leefstijl training op Texel.

Lees het artikel (pdf)

Meer vitaliteitsprogramma's

Vraag of opmerking?

Heb je vragen over deze trainingen of interesse om deel te nemen? Neem dan via onderstaand formulier contact met ons op.

Uiteraard zullen wij vertrouwelijk met uw gegevens omgaan. Dit leest u ook in ons privacybeleid.