Veelgestelde vragen 'Reserveren & Betalen' 


Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. 

Op onze site kunt u op een park een accommodatie uitkiezen voor de door u gewenste periode. Vervolgens kunt u uw keuze ‘boeken’. Het programma wijst u verder de weg. 

Met het invullen van uw naam- en adresgegevens voltooit u de reservering. U ontvangt daarna per e-mail eerst een voorlopige bevestiging. Wanneer het volledige bedrag betaald is, ontvangt u de definitieve bevestiging. 

Heeft u vragen? Bel 0222 390 112 of stuur een e-mail naar reserveringen@krim.nl

U kunt online via onze site www.krim.nl reserveren.

U kunt telefonisch via 0222 - 390 112 een reservering maken.

U kunt ter plaatse bij de receptie een reservering maken.

Een optie is niet mogelijk. Wel kunt u binnen 14 dagen na het maken van de reservering de reservering kosteloos annuleren maar alleen als uw aankomstdatum (nog) niet binnen 28 dagen valt. Voor reserveringen die 28 dagen of korter voor aanvang van uw verblijf zijn gedaan is kosteloos annuleren niet mogelijk. 

Het is niet mogelijk om op een wachtlijst te worden geplaatst. Wel kunt u, als het verblijf van uw wensen niet beschikbaar is, middels het formulier ‘Vrijblijvende Reserveringsaanvraag’ uw gegevens achterlaten. U vindt dit formulier onderaan elke pagina waarop u een boeking kunt maken. We zullen dan samen met u kijken naar een passend alternatief.

Online kunt u per reservering één accommodatie boeken. Telefonisch kunnen wij meerdere accommodaties voor u reserveren op één factuur.

Meerdere accommodaties kunt u reserveren via onze Reserveringsafdeling op telefoonnummer 0222 - 390112 of per e-mail. Zij kunnen u helpen de juiste accommodaties bij elkaar te vinden.

Tot de dag van aankomst (indien beschikbaar). Maar om geen risico te lopen dat de gewenste accommodatie niet meer beschikbaar is raden we aan om uw accommodatie zo snel mogelijk vast te leggen.

Bij de huur van een villa, bungalow, chalet en appartement is inbegrepen:
Reserveringskosten, bedlinnen, BTW en eindschoonmaak.

Niet bij de huur inbegrepen zijn de verplichte bijkomende kosten:
Gemeentelijke heffingen, bedlinnen vanaf de 2e en volgende persoon/personen. Vanaf 2024 is ook bedlinnen voor de 1e persoon niet meer inbegrepen.

Optioneel bij te boeken is o.a. deelname aan het annuleringsfonds, handdoeken en keukendoeken. 

U kunt in één keer betalen of kiezen voor betalen in 2 termijnen. Voor de service van het betalen in termijnen brengen wij kosten ('betaalgemak') in rekening.

De Gemeente Texel berekent per overnachting een bedrag aan toeristenbelasting. 

Scholieren die Texel bezoeken in het kader van een schoolreis c.q. werkweek zijn vrijgesteld van toeristenbelasting.

Voor vragen kunt u contact opnemen met: Gemeente Texel, Bureau Belastingen & Vastgoed, telefoonnummer 0222-362174.
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 16.30 uur.

U krijgt na het voltooien van uw reservering de keuze om direct te betalen via iDEAL of een factuur te ontvangen (uw reserveringsbevestiging is uw factuur). 

Via iDEAL betaalt u het hele bedrag ineens, per factuur in 2 termijnen. Voor de service van het betalen in termijnen brengen wij kosten ('betaalgemak') in rekening. 

Indien u een lastminute boeking heeft gemaakt, gelden er andere afspraken. Deze vindt u op uw bevestiging/factuur.

Dit hangt af van de keuze die u maakt, direct betalen of betalen in 2 termijnen.

Een online boeking kunt u direct online afrekenen (IDEAL). Wanneer u uw reservering telefonisch of per mail heeft gemaakt kunt het totaalbedrag binnen 24 uur overmaken naar onze rekening.

Soms is het prettiger uw factuur gespreid te betalen, kies dan voor betaalgemak. Voor deze service wordt een toeslag in rekening gebracht. Indien u betaalt in termijnen geldt dat wij uiterlijk twee weken na de boekdatum een eerste termijnbetaling van 50% verwachten, zodat de reservering definitief gemaakt kan worden. Op uw bevestiging/factuur vindt u de tweede termijn. Dit is uiterlijk 6 weken voor aankomst.

Indien u een lastminute boeking heeft gemaakt gelden er andere afspraken, deze vindt u op uw bevestiging/factuur.
U ontvangt een definitieve bevestiging zodra het volledige bedrag is voldaan.

Als u inmiddels heeft betaald, dan kunt u de herinnering als niet verzonden beschouwen. Als u nog niet heeft betaald, dan vragen we u om te betalen binnen de gestelde betaaltermijn. Wij kunnen hier geen uitzonderingen op maken. Als u niet betaalt binnen de gestelde termijn, moeten wij helaas uw reservering annuleren.

U kunt o.a. een handdoekenpakket, een keukendoekenpakket, een boodschappenpakket of een kinderbedje bijboeken. Alle mogelijkheden vindt u op 'Mijn vakantie'.

Dit is afhankelijk van de door u gekozen betaalmogelijkheid. Als u heeft gekozen voor direct betalen, geldt een termijn van 24 uur waarbinnen het volledige bedrag voldaan dient te zijn.
Als u heeft gekozen voor betaalgemak dient binnen twee weken na de boekdatum een eerste termijnbetaling van 50% voldaan te zijn, zodat de reservering definitief gemaakt kan worden.
U ontvangt een definitieve bevestiging zodra het volledige bedrag is voldaan.

iDEAL is een betaalmethode waarbij u direct tijdens het boekingsproces de betaling af kan handelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

U maakt online een boeking. Bij het betalen van de boeking kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en uw boeking wordt verwerkt. U kunt direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

De Krim Texel
Rabobanknummer 3625.52.053 IBAN: NL46 RABO 0362 5520 53, SWIFT/BIC: RABONL2U ten name van De Krim Texel reserveringen.

Als betaalkenmerk voert u uw reserveringsnummer (te vinden op uw reserveringsbevestiging) in.

U kunt op uw bankrekeningoverzicht zien of de betaling juist is afgeschreven. 

Via Mijn Vakantie vindt u snel en gemakkelijk een betalingsoverzicht met de nog openstaande bedragen. Daarnaast kunt u ons per email of telefonisch (0222-390112) vragen na te kijken of de betaling binnen is.

Wij sturen geen betalingsbevestigingen. U heeft uw eigen bankafschrift als bewijs dat de betaling is overgemaakt. Uw betalings- en reserveringsgegevens vindt u ook bij Mijn Vakantie

Op uw reserveringsbevestiging vindt u de betaaltermijnen.
Via Mijn Vakantie vindt u snel en gemakkelijk een betalingsoverzicht.

U kunt per e-mail of telefonisch via 0222 - 390 112 contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Wij zorgen dan dat de betaling naar u wordt teruggestort.

Voor informatie en reserveringen kunt u contact met ons opnemen:

Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar en spreken Nederlands, Duits en Engels!

Veelgestelde vragen per categorie

Blijf op de hoogte

Altijd het laatste nieuws & de leukste aanbiedingen in uw inbox? Schrijf u dan in voor de nieuwsbrief.