Intermittent Fasting & Leefstijl

7-daagse training op Texel

Intermittent Fasting & Leefstijl

Op weg naar een fittere en krachtige versie van uzelf!

Wilt u in het nieuwe jaar ook een gegarandeerde vitaliteit boost? En de vele voordelen ervaren van een Intermittent Leefstijl? Boek dan de 7 daagse Intermittent Fasting & Leefstijl Training op Texel.

  • Krijg een gegarandeerde vitaliteit boost
  • Verbeter het immuunsysteem
  • Ervaar minder stress
  • Ervaar meer flexibiliteit
  • Zie een gegarandeerd meetbaar resultaat
  • Zit in 1 week beter in uw vel

Tijdens de Intermittent Fasting & Leefstijl Training worden de meest vitale processen in uw lichaam op een positieve manier beïnvloedt. Het programma ligt in het verlengde van het al bekendere intermittent fasting: meer voedingsrust door periodiek te vasten. Het gaat in deze week niet alleen om voeding (Fasting) maar ook om een verandering in Leefstijl.

De Engelse uitdrukking: “If it does not kill you, it will make you stronger” vormt de basis van het principe van de Intermittent Fasting & Leefstijl Training. Door uzelf aan een combinatie van zogenaamde ‘hormetische’ prikkels bloot te stellen wordt u sterker en weerbaarder, zowel fysiek als mentaal. Enkele voorbeelden van deze prikkels zijn: koude- en hittetraining, intermittent vasten, intermittent drinken, fysieke inspanning door middel van duur- en spiertrainen en speciale ademhalingstechnieken (o.a. de ‘Wim-Hof’ ademhaling).

Tijdens de Intermittent Fasting & Leefstijl Training zijn deze prikkels in een vaste volgorde geprogrammeerd. De specifieke voeding tijdens deze week is niet alleen erg lekker maar ook vers, gevarieerd en voedend in plaats van alleen vullend. Door dit geheel te combineren in deze training komt u weer thuis bij de fitte en krachtige versie van uzelf! 

Waar?

De Intermittent Fasting & Leefstijl Training (7 daags) vindt plaats op Texel. Laat alle stress achter zodra u op de boot stapt en ervaar wat dit doet met uw mindset. U verblijft in Hotel Molenbos in een ruime kamer met eigen bad, douche en wc.
Sommige programma onderdelen vinden op andere locaties op Texel plaats. Vervoer van en naar die locaties is inbegrepen.

 Ligging van Hotel Molenbos

kaart van texel
Hotel Molenbos
Postweg 224-226, De Cocksdorp
Bekijk het hotel

Intermittent Fasting & Leefstijl Training (7-daags)

De training is inclusief:
- 6 overnachtingen in Hotel Molenbos in een ruime kamer met eigen bad, douche en toilet.
- Dagelijkse training & begeleiding door ervaren Leefstijlcoaches, voedingsdeskundigen en instructeurs.
- Intermittent Fasting programma (inclusief alle lekkere, verse en gezonde voeding).
- Workshop Fermentatie.
- Een ijskoude dip.
- Twee keer unieke Inbody Scan t.w.v. €35,00 per scan.
- Gratis intake.
- Gratis parkeren bij het hotel. 

Wanneer?
Zondag 13 februari tot zondag 20 februari 2022
Vrijdag 11 maart tot vrijdag 18 maart

Kosten?

Prijs per persoon o.b.v. 1 deelnemer per hotelkamer: € 1.495,- p.p.*
Prijzen zijn excl. toeristenbelasting.
*Tot 31 januari 2022 geldt een speciale introductieprijs van € 1.495,- p.p. Na 31 januari geldt de prijs van € 1795,- p.p.

Reserveren

Wilt u reserveren? Neem dan telefonisch contact met ons op: 0222-390112.

Fotoalbum Intermittent Fasting & Leefstijl Training op Texel

Over Lijf & Visie en Vitaliteits Factory

De Krim werkt samen met Lijf & Visie, preventiecentrum te Texel, Schagen, Amsterdam en Soest. Deze week organiseert Lijf & Visie samen met 2 Intermittent Leefstijl coaches van de Vitaliteitsfactory.
Lijf & Visie is een organisatie die staat voor positieve gezondheid. Zij bieden o.a. zorg, trainingen en workshops die gericht zijn op preventief werken aan een gezonde balans van lichaam en geest. Lees meer over Lijf & Visie.
Uit jarenlange ervaring is gebleken dat veel mensen last hebben van een gebrek aan energie. Dit heeft voor een groot deel te maken met het voedingspatroon. Het is de missie van De Vitaliteits Factory om mensen bewustwording en inzicht te geven dat zij zelf voor een belangrijk deel aan de basis staan van hun gezondheid. Lees meer over de Vitaliteits Factory.

Over de leefstijlcoaches

Krista: Leefstijlcoach, natuurvoedingskundige en ondernemer
Zij is de oprichter van Vitaliteits Factory. Belangrijke kernwoorden voor Krista zijn: persoonlijke ontwikkeling en de regie en verantwoordelijkheid nemen voor het eigen leven. Vaak hebben mensen het gevoel dat ‘het leven ze overkomt’. Krista maakt mensen bewust van de invloed die ze zelf hebben op hun vitaliteit, gezondheid en (werk)plezier. Lees meer over Krista

Brenda: Voeding- en leefstijlcoach en ondernemer
Als oprichter van Greenyourself heeft Brenda een manier ontwikkeld waarmee mensen op een makkelijke manier veel en veel meer groente kunnen gaan eten. Het is een belangrijke stap op weg naar ‘Een gezonde geest in een gezond lichaam’. Haar eigen ervaring met de kracht van verse en natuurlijke voeding - opgedaan in haar moestuin – deelt ze graag bij de begeleiding van mensen om gezond en puur eten als leefstijl te kiezen. Brenda is als leefstijlcoach aangesloten bij de Vitaliteits Factory. Lees meer over Brenda.

Veelgestelde vragen

Bij een intermittent leefstijl worden de meest vitale processen in uw lichaam op een positieve manier beïnvloedt. Het programma ligt in het verlengde van het al bekendere intermittent fasting: meer voedingsrust door periodiek te vasten. 

De Engelse uitdrukking: “If it does not kill you, it will make you stronger” vormt de basis van een Intermittent Leefstijl. Door uzelf aan een combinatie van zgn. ‘hormetische’ prikkels bloot te stellen wordt u sterker en weerbaarder, zowel fysiek als mentaal. Enkele voorbeelden van deze prikkels zijn: koude- en hittetraining, intermittent vasten, intermittent drinken, fysieke inspanning door middel van duur- en spiertrainen en speciale ademhalingstechnieken (o.a. de ‘Wim-Hof’ ademhaling).

Intermittent Fasting wil eigenlijk zeggen, dat u op bepaalde, gestructureerde momenten eet. Deze momenten vallen binnen een beperkt tijdsbestek waardoor de organen in het lichaam meer rust krijgen om te herstellen. Intermittent Fasting is onderdeel van een Intermittent Leefstijl.

De afwisseling en prikkels die horen bij een Intermittent Leefstijl zijn veelal vormen van stress. Daarom zou u wellicht verwachten dat deze prikkels helemaal niet zo gezond zijn. Stress is immers iets om te vermijden.
Echter, het gaat hier om acute stress en niet om chronische stress. De acute stressfactoren die horen bij een Intermittent Leefstijl zijn de oude zogenaamde hormetische prikkels die onze gezondheid altijd sterker hebben gemaakt. ‘What doesn’t kill you makes you stronger‘ is een spreekwoord wat de werking heel goed weergeeft.

Door uzelf aan een combinatie van zgn. ‘hormetische’ prikkels bloot te stellen wordt u sterker en weerbaarder, zowel fysiek als mentaal.

Tijdens de Intermittent Fasting & Leefstijl Training wordt er 2 maal per dag gegeten: ’s middags en ’s avonds.

Heeft u specifieke dieetwensen, neem dan contact met ons op: 0222-390112

Al na een paar dagen worden meetbare resultaten behaald!

Voor de meeste mensen is het geen probleem om deel te nemen aan deze training. In sommige gevallen wordt deelname afgeraden. Bij aanmelding is het belangrijk om mogelijk medische beperkingen kenbaar te maken.

Tijdens een zwangerschap of het geven van borstvoeding is een training niet geschikt. Mensen die een eetstoornis hebben zoals binge eating disorder (eetbui stoornis) kunnen beter ook niet vasten. Momenten van hevige pijn, hevige stress, hevige menstruatie of een week voor een menstruatie zijn niet ideaal om te vasten.

Het is belangrijk om vast te stellen wat er onder ‘lang’ verstaan wordt. In medische zin is het bewezen dat 72 uur vasten heilzaam is voor de gezondheid. Dit gaan we overigens tijdends deze training nog niet doen.

Het exacte schema wordt slechts deels kenbaar gemaakt tijdens de training. Een verrassingseffect is namelijk een belangrijk onderdeel van het eindresultaat. Dit werkt als een ‘hormetische’ prikkel die stimuleert om je aan te passen aan veranderende omstandigheden.

Een intermittent leefstijl is veilig en wordt professioneel begeleid. Daarbij is het ook belangrijk dat iedere deelnemer voelt wat zijn eigen lichaam aan kan en daar naar luistert.

Tijdens de fermentatie workshop leert u wat de gezondheidseffecten zijn van het fermenteren van groenten. Ook leert u zelf in praktijk te brengen hoe u dit kunt doen.

Een weegschaal meet enkel gewicht en BMI. Met de InBody wordt de gehele lichaamssamenstelling gemeten inclusief gewicht en bloeddruk. Dit zegt dus veel meer over de gezondheid. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de samenstelling van vet, eiwitten, mineralen en lichaamsvocht. Eén van de belangrijke onderdelen is de inzage in de verhouding tussen vet en spierskeletmassa. Deze geeft een belangrijke indicatie van hoe gezond u bent.

U leert spelenderwijs uw grenzen te verleggen, zowel fysiek als mentaal. Ook leert u veel over de werking van uw lichaam en wat u zelf kunt doen om u goed, sterk en lekker in uw vel te voelen.

Er wordt van u verwacht dat u met een ‘open mind’ meedoet aan alle onderdelen van het programma. Mocht er tijdens het programma een onderdeel zijn waar u moeite mee heeft dan kunt u dit natuurlijk kenbaar maken.

Na een 7-daagse training is het verstandig om (een aantal van) de geleerde onderdelen thuis in praktijk te blijven brengen. Dit hoeft niet allemaal tegelijkertijd, als u elke dag 1 ‘hormetische’ prikkel toepast doet u het al goed.

Het Intermittent Leefstijlprogramma werkt voor iedereen. Dit is wetenschappelijk bewezen.

Ja, hier zijn speciale afspraken voor te maken.

Vraag of opmerking?